reklama

Správa o stave manželky

Tak už sme svoji dvadsať rokov. Uletelo to ako voda. Stále je v mojom rebríčku sympatií number one. Je to pozoruhodná bytosť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Správa o stave manželky

Tak už sme svoji dvadsať rokov. Uletelo to ako voda. Stále je v mojom rebríčku sympatií number one. Je to pozoruhodná bytosť. 

Za roky nášho súžitia sa v nej rozvinulo zopár nadprirodzených schopností. Dokáže vidieť za roh. Keď sa nenápadne zakrádam do kuchyne, aby som si odšklbol kúsok fajného kuracieho rezníka, z obývačky mi lakonicky zahlási, že večera je o šiestej stredoeurópskeho času. Má tiež mimoriadne vyvinutý sluch. Počuje, aj keď si v duchu zahreším. Ak treba, dokáže byť výkonným amatérskym psychotronikom. Presne vie, že moje už oplakané, nezvestné tenisové rakety sú zastrčené za skriňou v komore. Pritom som naposledy hral minulé leto. Medzi nami, ona hrala tenis trikrát v živote, ale stálo to za to. Jej energický forhand hlboko obdivujem. Kto iný dokáže odpáliť loptičku za hranicu okresu?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Má vycibrené estetické cítenie. Ak by blánivý Vincent žil dnes, zrejme by nenamaľoval svoje slnečnice, ale jej plnené papriky v hrnci. Tie by svojou nevtieravou krásou a vnútornou príťažlivosťou nalomili aj anorektika. Je silná a statočná. Ak si to situácia vyžaduje, dokáže uvariť obed aj so štyridsaťstupňovou horúčkou. Ja sa v takom stave nevládzem prevaliť v posteli na druhý bok.

Má pochopenie pre moje túžby. Dovolila mi kúpiť audio sústavu v cene šiestich mesačných výplat. Tým som si splnil svoj jediný materiálny sen. Teraz sa môžem zamerať výlučne na duchovné pôžitky. Jedným z tých najlákavejších je občas si pustiť jednu z mojich obľúbených rockových kapiel. Vtedy sa steny trasú a ja sa môžem metať ako epileptik počas záchvatu. Z času na čas potrebujem svoju dávku gitarových grifov, duniacich bicích a speváka s hlasom ako požiarna siréna. Moje abstinenčné príznaky vie včas diagnostikovať. Vtedy povie, že naša sučka Becky sa potrebuje poriadne vybehať a na hodinu sa vyparí z domu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vie majstrovsky vychádzať s ľuďmi. Príklad za všetky – náš sused, starý, slizký, zanedbaný paprda, ktorý cez prázdniny začínal kosiť záhradu o pol šiestej ráno. Žiadne reči nezaberali. Mal som teda v pláne vytknúť mu to dobre mierenou ranou do zubov. Ale ona to elegantne vyriešila. Susedova kosačka nás už nebudí. Aký postup a argumenty použila, to vôbec netuším. Ale sused ju zdraví „ruky bozkávam“, a keď ju zbadá, rozžiari sa akoby bol rádioaktívny. 

Má pozitívny vzťak k športu. Na štvrtok nikdy neorganizuje spoločné rodinné aktivity. V ten

deň chodievam do haly hrávať futbal. Priznávam, pre môj mančaft som najprospešnejší na lavičke, ale zápalom pre hru prevyšujem nejedného ligového hráča. Akceptuje aj pozápasové analýzy, prekladané plzenským Prazdrojom. Ak dorazím po prehre domov depresívny a nachmelený, nechá ma tak. Ak sme vyhrali, dal som nejaký ten gól a potrebujem kvetnato básniť o tom, že ešte nepatrím do zberne druhotných surovín, láskavo si ma vypočuje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vždy mala zmysel pre humor. To bolo jasné už po prvom našom stretnutí. Rokmi jej vtipy stratili rozsah, ale nestratili údernosť. Zostručneli na sarkastické hlášky á la Oscar Wilde. Predčasom som v slabej chvíli sebakriticky priznal, že aj ja mám svoje muchy. Ona zareagovala jediným slovom – „mäsiarky“. Veľmi trefné.

Je chápavá a empatická. Ak je večer v telke zápas Ligy majstrov, neškriepi sa, netrvá na neodkladnom rozhovore a zabezpečí aj syrové chrumky. Toleruje náš hysterický rev jaskynného človeka, ktorým oslavoval ulovenie mamuta. My oslavujeme gól obľúbeného mančaftu. Traja chlapi v chalupe jej na oplátku dožičia z času na čas romantický večer pri nejakej presladenej hollywoodskej gebuzine.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Má brilantný postreh a zmysel pre detail. Raz jedným očkom nakukla do obývačky, kde sme sledovali futbalový zápas. Len tak mimochodom sa nás opýtala, prečo majú hráči rovnaké dresy, trenky a štulpne, ale kopačky každý inakšie. So šrácmi sme vážni futbaloví experti, no nedokázali sme jej relevantne odpovedať. Asi by to nezvládla ani FIFA.

Vždy bola sexy. Keď sme sa zoznámili, bola mierne strelená, veselá a štíhla ako prútik.

Sladká marhuľka. Teraz sa jej miery blížia skôr k zrelej hruštičke, šťavnatej a lahodnej. K jej lákavým barokovým oblinkám neprispela žiadna klinika estetickej chirurgie. Čistá príroda plus naši dvaja chalani, ktorých úspešne priviedla na svet. Zamladi bola na zahryznutie, teraz je na zožratie.

Tak sme spolu už dvadsať rokov. Boli skvelé. Preto prosím toho všemohúceho nad nami – „Daj mi ešte ďalších dvadsať, bez nej budem stále placať.“

Marián Betík

Marián Betík

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  70x

Som obyčajný muž, manžel a otec, príležitostný rekreačný športovec, knihomoľ, milovník rocku a klasiky, filantrop bez relevantného dôvodu Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu